1958-ban készítette el a győri Magyar Vagon- és Gépgyár az Mk 48 sorozatú mozdonyok első példányait. Ezek mechanikus erőátvitellel készültek és az Mk48 1001-1012 pályaszámokat kapták. Mivel a forgalomban kevéssé váltak be, két évvel később megszületett a hidraulikus változat Mk48 2001-2039 MÁV pályaszámokkal.
Mindkét típusban az akkor elterjedt Ganz-Jendrassik motorok dolgoztak, ezeket az 1970-es években, főjavítás során Rába-MAN dízelmotorokra cserélték.
Összesen 51 darabot gyártottak a MÁV, egyet a LÁEV (D02-508), és tizet Csehszlovákia részére. Bár az első változatból csupán két példány maradt fenn, a megbízható hidraulikus gépeknek köszönhetően ma is a legelterjedtebb nagyteljesítményű vontatójármű kisvasútjainkon.
A LÁEV D02-501 mozdonya 1961-ben Mk48-2027 pályaszámon a MÁV Debreceni Kisvasútján kezdte pályafutását, majd 1977-ben a MÁV Nyíregyházi Kisvasútra állomásították. Innen került Miskolcra 1981-ben, ahol azóta is rendszeresen közlekedik.
A LÁEV egykori D02-503 (Mk48 1003) pályaszámú mozdonya 1959-től a MÁV Szegedi Kisvasúton üzemelt, majd a MÁV Békéscsabai- és Nyíregyházi Kisvasút után 1973-ban érkezett Miskolcra. Itt főleg tehervonatokkal járt, és 1978-ban került selejtezésre.
A makett a mozdony '70-es évekbeli állapotát ábrázolja.
A LÁEV D02-510 mozdonya 1961-től Mk48 2011-esként a MÁV Bodrogközi-Hegyközi Kisvasútján közlekedett egészen 1977-ig, amikor a LÁEV-hez került. Azóta rendszeresen látható valamennyi vonalon. Ez a legszebb állapotú gép.